Elkezdődött Micra pénztárgépek szoftverfrissítése

Elkezdődött a Micra Sento M és "light" Micra Jota M-S valamint a Micra Mini pénztárgépeken a szoftverfrissítés, a NAV szerverén keresztül.

A frissítésről a napzárást követően a pénztárgép firmware frissítési bizonylatot nyomtat. A pénztárgép frissítésének a folyamata közben, NE kapcsolják ki a pénztárgépet, mert a megszakadt folyamat nem indul újra és csak forgalmazói szervizben lesz javítható!

Jota és Mini pénztárgépek esetén firmware megérkezését követő napzárás után megjelenik „Új firmware letöltve, újraindítás szükséges” üzenet a kijelzőn. Ezután nincs más teendő, mint követni a kijelzőn megjelenő utasításokat. A frissítés kb. 3-4 percet vesz igénybe.

A pénztárgépek menüjében, funkciójában néhány kisebb módosítást történt. Az új kézikönyvek valamint a változásokról az egyszerűsített leírást oldalunkon az adott termék oldalán a fájlok fülnél megtalálja vagy az adott típusra kattintva.
Micra Jota
Micra Sento
Micra Mini

Szoftverfrissítés esetleges hibái Jota típuson:

  • Nem mindig frissül a pénztárgép elsőre (pénztárgép lefrissül Micra Jota M: MH0A.05-re, az AEE nem frissül). Ilyenkor a napnyitás nem működik ("Várakozás AEE-re...") viszont listázni, például AEE státusz listát nyomtani lehet.

Megoldás: újra kell kérni a firmware frissítés a frissites@micra.hu címen, tapasztalataink alapján másodikra az AEE is lefrissül.

  • Sikeres frissítés vagy AEE újraindítás után az AEE hosszan indul (kb. 15 perc - kijelzőn: "AEE indítás folyamatban"). A végén AEE-akkumulátor hibát mutathat a kijelző és a piros AEE hibajelző LED villog. Ekkor ki- és bekapcsolás után elindul a pénztárgép, de továbbra is pirosan villog az AEE hibajelző LED. Ezt az AEE akkumulátor hibás töltésjelzése okozza. A LED hibajelzésétől eltekintve, a pénztárgép tökéletesen működik, menti a logokat, az AEE küldi az adatot a NAV szerverére és a pénztárgép használható.

Megoldás: Amennyiben a hosszú indítás közben (kijelzőn: "AEE indítás folyamatban") ki- és bekapcsolják a pénztárgépet, akkor az azonnal elindul és piros LED hibajelzése sem lesz tapasztalható. Viszont várható, hogy egy-két nap vagy egy hét eltelte után elkezd magától hibát jelezni az AEE (villog a piros hibajelző LED), ebben az esetben is tovább használható a pénztárgép.

Szoftverfrissítés esetleges hibái Sento típuson:

  • Nem mindig frissül a pénztárgép elsőre (pénztárgép lefrissül Micra Sento M: V0009-re, az AEE nem frissül). Ilyenkor a napnyitás nem működik ("Várakozás AEE-re...") viszont listázni, például AEE státusz listát nyomtani lehet.

Megoldás: újra kell kérni a firmware frissítést vegye fel a szervizével a kapcsolatot, a tapasztalatok alapján másodikra az AEE is lefrissül.

  • Napnyitáskor a kijelzőn a "NINCS EURÓ DÁTUM!" hibaüzenet jelenik meg. Ez ellenőrizhető az Információk kinyomtatásánál (599-es menüben). Ha a pénztárgépen még nem zajlott le a frissítési folyamat egésze, a kinyomtatott nyugtán nem fog látszódni az "EURÓ BEVEZETÉSI DÁTUMOK" mező és azok tartalma, ekkor várjon még a műveletek befejezésére!

Megoldás: meg kell várni amíg az AEE és pénztárgép közötti adatátadás sikeresen lezárul, ennek időtartalma 3-5 perc.

  • Sikeres frissítés vagy AEE újraindítás után az AEE hosszan indul (kb. 15 perc - kijelzőn: "AEE indítás folyamatban"). A végén AEE-akkumulátor hibát mutathat a kijelző és a piros AEE hibajelző LED villog. Ekkor le kell választani a hálózati tápforrást (kihúzni az adaptert), megvárni a pénztárgép elindulását (dátum és óra kijelzésőn), majd visszahelyezni a tápfeszültséget, ezután elindul a pénztárgép, de továbbra is pirosan villog az AEE hibajelző LED. Ezt az AEE akkumulátor hibás töltésjelzése okozza. A LED hibajelzésétől eltekintve, a pénztárgép tökéletesen működik, menti a logokat, az AEE küldi az adatot a NAV szerverére és a pénztárgép használható.

Megoldás: Amennyiben a hosszú indítás közben vagy AEE újraindítást követően (kijelzőn: "Blokkolás aktív! AEE indítás folyamatban") megszakítják a tápforrást, majd elindulás után visszahelyezik, akkor a pénztárgép azonnal elindul és piros LED hibajelzése sem lesz tapasztalható. Viszont várható, hogy egy-két nap vagy egy hét eltelte után elkezd magától hibát jelezni az AEE (villog a piros hibajelző LED), ebben az esetben is tovább használható a pénztárgép.

Bármilyen kérdés esetén vegye fel velünk a kapcsolatot.

Nyugtával dicsérje a napot!

Üdvözlettel Tóth Gábor

Au Cash Kft.
1161 Budapest, Baross utca 4.
+36 20 / 486 - 11 - 88
+06 1 / 405 - 12 - 85
https://onlinepenztargeprendeles.hu/ ; https://aucash.hu/
penztargepredeles@gmail.com

Kövessen minket a facebook-on:
https://www.facebook.com/aucashkft